Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286
Троє проти півтора: чи зможуть CDMA-оператори втриматися на плаву? | KitGSM

Троє проти півтора: чи зможуть CDMA-оператори втриматися на плаву?

Троє проти півтора: чи зможуть CDMA-оператори втриматися на плаву?
У процесі підготовки матеріалу про перспективи конкуренції CDMA-операторів з “великою трійкою” після видачі UMTS-ліцензій були зібрані думки десяти представників індустрії. Разом узяті вони дають об’ємну картину, свого роду зріз думок і здалися мені досить цінними, щоб зберегти окремо.

Видомо, що Україна одна з небагатьох країн Європи, в якій розгорнуті і експлуатуються CDMA-мережі. Це єдина країна, в якій вони абсолютно домінують у секторі сучасних бездротових мереж широкосмугового доступу (БШПД). Останні роки оператори цих мереж домоглися значних успіхів в частині розвитку свого бізнесу: подолано рубіж в 2 млн. абонентів, вирішена проблема несумісності абонентських терміналів з ​​GSM-мережами за рахунок появи Двостандартні (GSM + CDMA) пристроїв, забезпечені поставки офіційних (“білих”) терміналів.

При всьому при цьому “велика трійка” GSM-операторів досі не отримала можливості розвивати мережі 3-го покоління. У зв’язку з цим нас зацікавило питання про те, чи стане значущим фактором при розгортанні UMTS / HSDPA-мереж наявність зрілих 3G CDMA-операторів.

1. Скільки часу може зайняти у GSM-операторів покриття 3G-сигналом 30% території міста Києва? Міст мільйонників? Обласних центрів? Чи є у них для цього інвестиційний ресурс?
2. Який профіль споживання буде домінувати перші два роки в 3G-мережах «великої трійки»? Чи буде це використання смартфонів або ж модемів?
3. Наскільки вірогідним Вам видається введення GSM-операторами преміальної тарифікації послуг на базі 3G хоча б у перший час?
4. Наскільки важливий для користувачів фактор розмірів покриття 3G-сигналом хоча б рідного міста? Для якої частини аудиторії значимі розміри покриття по країні в цілому?
5. Які фактори будуть працювати на утримання існуючих 3G-абонентів в CDMA-мережах? На їх відтік в 3G-мережі GSM-операторів?
6. Якою Ви бачите розстановку сил у сегменті БШПД через рік після появи 3G в мережах GSM-операторів? Через два роки? Три?

Вікторія Павловська, прес-секретар “МТС Україна”

1. Сьогодні питання появи 3G в Україні стовідсотково залежить від видачі ліцензій операторам. Ми технічно, технологічно і фінансово готові починати впровадження. Якби ми отримали ліцензії найближчим часом, послуги 3G могли б з’явитися в Україні вже наприкінці цього року – на початку наступного. Залежно від готовності мережі в певному місті / регіоні на запуск мережі знадобитися від кількох місяців до року. МТС в 1 кварталі 2014 закінчила масштабну модернізацію мережі в ряді регіонів. Модернізація торкнулася і ядра мережі, і транспортної мережі, і базових станцій. На оновлених ділянках мережі запуск послуг на базі 3G буде можливий протягом декількох місяців.

2. Враховуючи неухильне зростання проникнення смартфонів, – в мережі МТС на сьогоднішній день більше 22% абонентів користуються «розумними телефонами” – і тенденції до подальшого збільшення цього показника безумовно «смартфонщіков” буде більше, адже практично всі ці пристрої підтримують стандарт UMTS.

3. У світовій практиці реалізовані різні сценарії – деякі оператори дійсно підвищували «поріг входження» в перші місяці “життя” мережі для того, щоб забезпечити абонентам високі швидкості і якість послуги. В Україні все залежатиме від стратегії кожного конкретного оператора, а також загальної конкурентної ситуації на ринку в даний момент.

5. 3G інтернет на базі CDMA – це досить нішева послуга. Так, серед абонентів МТС Коннект 3G переважають користувачі, які підключають модеми до ноутбуків і навіть стаціонарним комп’ютерам там, де дротовий інтернет з яких-небудь причин не доступний або відсутній доцільність його підключати (приміські райони, села, наймана квартира). Тому істотно на зміну кількості користувачів в нашому випадку запуск 3G на базі UMTS не вплине. Можливо, відбудеться зміщення акценту на розвиток регіонального покриття там, де перспектива впровадження UMTS буде більш віддаленій, особливо враховуючи те, що технологія CDMA дозволяє покрити більші території в порівнянні з UMTS.

Михайло Шуранов, директор з корпоративних комунікацій «Київстар»

На жаль, реалізація технологій зв’язку стандарту 3G/LTE в Україні досі перебуває в ситуації невизначеності. Тому робити прогнози про терміни запуску послуг, їх вартості для кінцевого споживача, попиті на відповідні гаджети, та інших аспектах використання таких послуг – нереально.

Для запуску послуг 3G, необхідно переоформлення дозволів на експлуатацію кожної базової станції, вже з урахуванням надання послуг у новому стандарті, зробити нові частотні присвоєння. Також буде потрібно установка на мережу нових радіо модулів даного діапазону, провести переустановлення ІТ систем. Система тарифікації повинна бути так само адаптована під нові сервіси. І ще є маса інших не менш важливих деталей, які потрібно повністю закінчити перед тим як почати надавати масовий продукт споживачам.

Все це пов’язано з величезними ресурсними і тимчасовими витратами, які можуть впливати на терміни впровадження і вартість кінцевого продукту. Реалізація послуг 3G/LTE може здійснюватися або за допомогою конкурсу на діапазон 2100 Мгц, або шляхом запровадження принципу технологічної нейтральності – видача операторам дозволу на використання існуючих частот 900/1800 діапазону для нових поколінь зв’язку. Окремою можливістю розвитку четвертого покоління є розподіл «цифрового дивіденду» (частоти 800 Мгц), які повинні бути звільнені при переході з аналогового на цифрове телебачення.

Кожен з цих способів потребує окремого підходу, і різних термінів, різних витрат. Обговорення цього питання йде вже більше восьми років, проте не можна сказати, що сьогодні ми підійшли до етапу практичного впровадження нових технологій. Телеком оператори давно висловлюють бажання і готовність впроваджувати сервіси 3G і 4G на своїх мережах, і рішення цих питань на боці держави.

Олена Мініч, Freshtel

1. Насправді в операторів практично все готово. Тому можна говорити про те, що до моменту отримання ліцензії оператори будуть здатні в терміни необхідні для частотної легалізації провести запуск 3G на більш ніж 50% площі міст-мільйонників (це у разі отримання ліцензії в «рідних» частотах). Якщо ж ліцензії будуть в 2,1 ГГц, то мова може йти про термін в 3-6-9 місяців – тендери, закупівля, виробництво, доставка, монтаж, легалізація. Єдине, що оператори можуть робити і роблять уже сьогодні так це розширення пропускної здатності транспортної інфраструктури. Інвестиційний ресурс у великих операторів є – це як власні кошти, так і позикові гроші. Як правило, транспортна складова і ядро мережі сьогодні вимагають мінімальних інвестицій, оскільки оператори розуміли, що рано чи пізно ера 3G прийде в Україну, тому закуповували обладнання не тільки за принципом cost effective, але і за принципом Future Proof.

2. Все йде до Smallscreeninternet, тому варто очікувати, що Дангла-модеми підуть у минуле і будуть у результаті займати маргінальну нішу. Смартфон / планшет це зручно, Дангла – вже немає – через пару років його не буде куди вже підключати.

3. Думаю, цим займатиметься «останній з перших», тобто першим не буде потрібно щось вигадувати – щоб заманити базу в умовах технологічного вакууму необхідно просто буде дві речі:
– Ефективна маркетингова кампанія;
– Якісний і надійний сервіс;
А ось останньому доведеться тяжко – демпінг і т.п. Тому на перших порах все буде більш менш логічно, але з приходом «наздоганяє» ми знову зможемо стати свідками «тарифних битв», які свого часу вивели весь телекомринок на рівень виживання.

4. Покриття важливо. Залежність сучасної людини від мережі зростає з кожним днем, тому важливо бути завжди і скрізь connected. 3G відкриє людині нову якісну модель взаємодії з інформацією і з мережею. Тому нормальної стратегією оператора має бути покриття міста цілком, за винятком справді незаселених зон. Що стосується питання по покриттю країни, то зараз досить складно будувати якісь прогнози і міркувати про бажання аудиторії. Думаю, що для людини куди важливіше наявність сигналу в зонах його «номадічного проживання», ніж відсоток присутності його оператора по країні.

5. Важливо розуміти, що абоненти CDMA – це досвідчені абоненти з точки зору використання послуги мобільного інтернету, які розуміють, що таке «пропускна здатність», і на що технологічно здатні CDMA мережі. Тому їх утримання можливо при реалізації таких підходів:
– Розумною тарифної та продуктової політики.
– Високого рівня обслуговування.
– Поступового перекладу CDMA мереж в LTE (за принципом технологічної нейтральності) і принципового рішення ємності мереж у густонаселених районах. На частотах 800 Мгц питання ємності та пропускної споробності вирішити не можна. Для цих операторів буде стратегічно важливо мати частоти більш високого діапазону і будувати ієрархічну мережу з використанням `Small Cells Concept.
– Виведення на ринок нових пристроїв сумісних з швидше за все з LTE, ніж UMTS і пошук взаємовигідних спільних продуктів з з LTE / UMTS – бо втрата половини ARPU все ж краще ніж всього цілком.

6. Сили будуть розставлені пропорційно частотного ресурсу і можливості інвестувати:
Київстар – 30-40%,
МТС – 20-25%
Астеліт – 10-15%
3Моб -3-5%
CDMA близько – 10-15%.

Якщо з’явиться LTE, то швидше за все поміняється як кількість гравців на ринку, так і їх комбінації. У підсумку очікується більш збалансована конкурентне середовище.

Тарас Кучерявий, Інтеллеком (ТМ Giraffe)

1. Це питання до GSM-операторам, ми можемо лише оцінювати заяви представників компаній в ЗМІ. Судячи з них, потенціал для порівняно швидкого розгортання мережі у них є. Але тут ми говоримо фактично лише про Київстарі, тому що у МТС вже давно є мережа 3-G (МТС Коннект), а Лайф висловлював зацікавленість у запуску мереж відразу 4-го покоління.

2. Важко дати прогноз по перекосу в одну або іншу сторону. З одного боку, зростає продаж смартфонів підтримують все на світі і мобільне споживання інтернету плюс – зростає роль соц.сетей, використання інтернету «на ходу». З іншого боку, приріст кількості абонентів відбувається за рахунок малих міст і сіл, людей старшого віку. Для них мобільність і постійна присутність в інтернеті – не так потрібна і важлива, як молоді. Це стаціонарне споживання в одному місці – тобто через модем. Швидше за все зростання буде в смартфонах, т.к. для мільйонів GSM-абонентів з’явиться рішення 2-в-1 – і голос і швидкий мобільний інтернет (на зміну повільного GPRS) в одному пристрої.

3. Введення більш преміальних тарифів виглядає виправдано тільки з точки зору оператора – адже він поніс якісь витрати на запуск мережі, апгрейд обладнання. І один з українських CDMA-операторів при запуску CDMA-2000 Rev.B так і зробив – трохи дорожче коштувало користуватися більш швидким інтернетом. Але з точки зору абонента і збільшення доходу це неправильно, тому що Того ж включенню до тарифний план трафік викачується абонентом швидше, ніж він робив це раніше, і замість стимулювання споживання екстра-трафіку низькою ціною, високі ціни будуть змушувати клієнта обмежувати своє споживання.

4. Як ми знаємо, багато жителів України жодного разу в житті не виїжджали за межі своєї області / міста. І природно, що насамперед у клієнтів більш гостра потреба в хорошому інтернеті в 1-2 основних місцях користування в рідному місті / селі – вдома, на роботі / навчанні.

5. Оскільки 3G-мережі GSM-операторів не зможуть запропонувати більш якісний стрибок за швидкістю для тих, хто користується інтернетом стаціонарно (в одному місці – найчастіше вдома), то ми не прогнозуємо велику міграцію наших клієнтів та клієнтів локальних бездротових мереж (Wi-Fi мережі, що працюють в 2,4 Ггц, 5ГГц) – в UMTS мережі. Можливо, наші клієнти будуть купувати 3G на додаток до нашого підключенню. Швидше, приріст клієнтської бази в 3G буде відбуватися за рахунок тих, кому потрібна мобільність, хто хоче вже дивитися відео на ходу, хто використовує зараз CDMA рішення для леп-топа/планшета/телефона – тобто для більшої зручності (все в смартфоні).

6. За умови, що всі три оператора «великої трійки» отримують 3G одночасно, і одночасно починають надавати послугу, вони зможуть трохи наростити свої доходи за рахунок своїх же GSM-абонентів і за рахунок абонентів CDMA-операторів, які можуть мігрувати через очевидної зручності мати комплексне рішення від 1 оператора в 1 пристрої. Повторюся – ті абоненти, які користуються зараз бездротовим рішення WiMAХ або локальним рішенням Wi-Fi перейдуть тільки у випадку, якщо вони зможуть отримати більш високу швидкість, ніж мають зараз. За цим параметром WiMAX здатний конкурувати не тільки з 3G (як це є зараз), але і з 4G-мережами.

Начальник департаменту оператора зв’язку

1. Київ та область покриють за 4-6 місяців. Одночасно будуть робити і В6. Усі обласні центри покриють на протязі року. Далі покриття на 2100 розвивати не будуть. Чекатимуть конверсії в 900м діапазоні.

2. В основному споживання буде смартфонами і планшетами. Модель свистків пішла безповоротно в минуле.

3. Чи не буде преміальної тарифікації при 3-х операторах 3-G. Арпу сильно не зросте поки ринок не скоротиться до 2-х гравців і не виростуть доходи домогосподарств.

4. Важливо суцільне покриття міста та приміської зони. Країна в цілому для 3G не критична. Суцільне покриття 2G достатньо. Коли 900й діапазон буде доступний для 3-G тоді зроблять суцільне покриття за 2-3 роки.

5. Оцінити не можу, але без переходу в 4G в 800-му діапазоні майбутнього у Інтера немає.

6. Через 3-5 років на ринку повинні залишитися два мультідіапазонний оператора. Інтертелеком буде куплений кимось з гравців. Якщо ВВП на душу населення в Україні зросте в два-три рази, тоді буде місце на ринку для третього гравця але з невеликою ринковою часткою.

Сергій Горбачевський, www.g-news.com.ua

1. 30% Києва, я думаю, покриють за 3 місяці, мільйонники та обласні за 6. Може бути навіть швидше, з урахуванням того, що оператори давно готуються. Ресурс є, за винятком можливо Лайфа, який і так сильно постраждав від курсової різниці

2. Однозначно основне споживання припаде на смартфони. Хоча модельний ряд повинен бути повним і включати модеми та мобільні роутери.

3. З урахуванням того, що основні платоспроможні клієнти вже розібрані, на первинному етапі потрібно «заманювати».

4. Для 95% це основний фактор.

5. На утримання – тарифи, на відтік – можливість отримання всіх послуг в одному пристрої, роумінг.

6. GSM-оператори однозначно випередять CDMA вже через рік. В першу чергу за рахунок препейду. Далі тільки зростання.

Директор з управління продуктом оператора зв’язку

1. Упевнений, що акціонери всіх трьох операторів володіють достатніми ресурсами та досвідом для розгортання 3ж мережі в Україні. На скільки мені відомо, проекти підготовки мереж до переходу на наступний стандарт ведуться вже не один рік. Покриття мільйонників та ін великих міст – питання місяців. Ризикну припустити – не більше півроку.

2. Я думаю, що попит на модеми вже у великій мірі задоволений. Саме тому Інтертелеком почав продавати портативні вайфай точки – розширюють ринок збуту. Я очікую основний попит з боку абонентів смартфонів.

3. Це залежить від того, яким буде для кожного оператора кейс на розгортання 3ж. Якщо кейс буде побудований на утриманні / залученні абонентів, а не на екстра доході – то преміальних цін не буде. Особливо якщо ліцензії одночасно отримають 2-3 оператора. Хоча, на мій погляд, при грамотному підході до ціноутворення можна отримати премію +30% від поточного рахунку.

На жаль, маркетологи в Україні (в т.ч. в телекомі) зловживають низькими цінами.

4. Всі люди різні – і потреби у них теж. Думаю, що для абонента важливо покриття тих зон, де він проводить значну частину свого часу. Якщо я на умовних Теремках буваю два рази на рік – мені не важливо, чи є там покриття 3ж. Але в міру розвитку 3ж покриття у операторів, користувальницькі очікування будуть рости. Для масових продажів, однак, покриття повинне бути на рівні хоча б 80-90%. Інакше продавець не зможе рекомендувати сервіс (без побоювань за свою репутацію).

5. Ризикну припустити, що серед користувачів модемів (3G абонентів СДМА) досить високий churn – не менше 10% на рік, швидше за все – 25%. Поява УМТС технології навряд чи істотно збільшить відтік існуючих абонентів СДМА операторів, але залучати нових ним стане набагато складніше.

6. Я не знаю структуру витрат СДМА операторів і важко відповісти, чи є у них cost advantage в порівнянні з УМТС. Якщо є запас по маржі, то СДМА оператори стануть нішевим гравцем саме в сегменті БШПД. Я б очікував консолідацію до 1 гравця. Можливо, буде доцільним перехід на LTE в тих же частотах.

З т.з. GSM-UMTS оператора, БШПД – це нішевий, і не дуже прибутковий ринок. Абонент БШПД платить найнижчу ціну за обмежений ресурс – ємність мережі. Якщо ціни на БШПД будуть низькими, УМТС оператори не будуть за нього боротися.

Юрій Новоставський, UT4UVN

1. Попри гучні заяви про “3G ready” обладнанні, гучні цифри готовності мереж, тощо, фактично, готовність мережі радіодоступу лише трохи більше повної відсутності. Як результат, хоча перші “показові” дзвінки можуть бути зроблені дуже швидко, реальне покриття третини Києва буде не раніше ніж через півроку, а покриття на рівні такого у 3mob я б не чекав раніше, ніж через рік після отримання ліцензії операторами “великої трійки” . Про інвестиційний ресурс говорити складно, оскільки в разі одночасної видачі ліцензії операторам доведеться змагатися між собою, і переконати шерхолдеров в необхідності інвестицій буде простіше.

2. Думаю, що у разі операторів “великої трійки” домінуючими будуть користувачі зі смартфонами і планшетами, як мінімум за рахунок великої кількості пристроїв на руках існуючих абонентів. Фактично, такі абоненти “автоматично” стануть користувачами 3G в результаті розгортання WCDMA операторами GSM. Крім того, для “модемних” користувачів, технологія має помітно менше значення, ніж для “смартфон”, ринок модемів близький до насичення за рахунок мереж CDMA, і аргументів покупки нового модему для використання WCDMA не так вже й багато.

3. У кожному разі, будівництво 3G зажадає від GSM операторів істотних інвестицій, для повернення яких оператори будуть намагатися збільшити ARPU, але ось якими методами буде проходити процес прогнозувати не візьмуся

4. Фактор розміру покриття відіграє велику роль для “смартфони” користувачів, неже-ли для “модемних”, які переважно використовують БШПД в 1-3 фіксованих місцях. Але у зв’язку з невеликою географією поїздок середнього користувача, покриття буде затребуване в рідному місті, на дачі і один раз на рік десь під Одесою. Національне покриття більш цікаво бізнес-користувачам, відрядження, сегмент яких порівняно вузьке.

5. На утримання існуючих CDMA-абонентів в першу чергу буде працювати вже існуючий парк абонентського обладнання, в першу чергу модемів, і довгий цикл його зміни. Який, до речі, для модемом довший, ніж для смарфона. Але без переходу на LTE, в безхмарне майбутнє CDMA-операторів в длінносрочной перспективі я не вірю.

6. Все залежатиме від обсягу будівництва і маркетингових активностей операторів, об’єктивно спрогнозувати які зараз важко. Але в коротко-і середньостроковій перспективі я не очікую дуже різких змін розстановки сил на ринку. Звичайно, у разі, якщо ніхто з операторів не отримає будь-яких преференцій.

Андрій Дудченко, менеджер підтримки продажів компанії Alcatel-Lucent

1. Останнім часом GSM оператори проводять модернізацію мереж, головною метою якої є встановлення обладнання, готового до розгортання 3G мереж. Тому з технічної точки зору проблем з розгортанням 3G мереж не передбачається. Але не стоять питання технічного характеру, з якими у операторів можуть виникнути проблеми і затримки з комерційною експлуатацією мереж. Наприклад, це може бути питання із законним перехопленням трафіку, для якого необхідна розробка шлюзу перехоплення і сертифікація всієї мережі на відповідність вимог до законного перехоплення. Можлива ситуація, в якій до проходження такої сертифікації операторам буде заборонено надавати послуги 3G мереж.

Другою можливою проблемою може стати нерівномірність володіння частотного ресурсу серед операторів. На поточний момент діапазон 900 МГц належить головним чином Київстар, у інших операторів в цьому діапазоні частот не так багато. Також існує проблема розподілу частот в діапазонах, так як для 3G потрібно мати хоча б 5МГц смугу, а частоти GSM зараз виділені операторам хаотично. Виходячи з цього можна очікувати упорядкування частотних ліцензій з метою або забезпечення уриваються смуг частот для кожного оператора, або надання всім операторам рівних конкурентних умов для запуску 3G мереж. Перший варіант можуть зробити самі оператори, гармонізувавши свої частоти діапазону і уклавши угоди по взаємну передачу необхідних частот, а от другий варіант бачиться неможливим без втручання держави, оскільки оператори навряд чи захочуть віддати конкурентам частоти, за які вони вже заплатили наперед.

2. Враховуючи, що переважна більшість (90-95%) пристроїв на території України підтримують 3G технологію, варто очікувати, що домінувати будуть смартфони. Досвід інших країн показує стрімке зростання споживання трафіку мобільними пристроями – смартфонами і планшетами. Також можливі два сценарії застосування 3G – тільки для даних з наданням голоси на технології GSM і з перенесенням голосових послуг на технологію 3G, де вони надаються з меншими витратами частотного ресурсу, а звільнені частоти GSM будуть конвертовані в 3G.

3. За голосових послуг немає ніякої можливості ввести преміальну тарифікацію. А ось по послугах передачі даних це швидше за все і буде реалізовано через різні тарифні плани з обмеженням або швидкості передачі, або включеного в пакет сумарного обсягу даних.

4. Якщо ми говоримо про голосові послуги, то це несуттєво, так як для абонентів це все відбувається прозоро і непомітно. При використанні послуги передачі даних різниця, звичайно, буде в наявності і питання тут полягає тільки в конкретному використовуваному додатку. Наприклад, Яндекс-пробки невибагливі до швидкості передачі і будуть практично однаково працювати як на GSM, так і на UMTS. А ось перегляд відео, звичайно, буде практично неможливий за відсутності UMTS покриття.
Спочатку слід відповісти на інше питання – які програми використовуються «на ходу», так як інші додатки будуть використовуватися також, як використовуються зараз з зонами Wi-Fi – тобто запускатися при наявності покритія.В будь-якому випадку, краще покриття завжди є перевагою в очах споживачів.

5. Головною незручністю для абонентів CDMA мереж в Україні є скромний вибір абонентських пристроїв і необхідність використання різних пристроїв, якщо для голосу абонент використовує GSM телефон. Такі абоненти швидше за все віддадуть перевагу використовувати один пристрій як для голосу, так і для передачі даних, якщо мережа UMTS забезпечить пріємлімоє якість цієї послуги. В іншому випадку вони залишаться в CDMA мережі. Також на поведінку абонентів істотний вплив матиме вартість послуги в одній і іншій мережі.

6. Лідером буде той оператор, який зможе збалансувати свою тарифну політику і свої технічні можливості. Немає сенсу пропонувати низькі тарифи, бо це призведе до перевантаження мережі і невдоволення абонентів якістю послуги, але також мало сенсу має установка високих тарифів, так як це буде відлякувати абонентів. Також на розстановку сил безпосередньо впливає черговість запуску нової технології (перший запустив матиме перевагу), а також вирішення питання щодо розподілу частот (той, у кого їх більше, буде мати більшу гнучкість при розгортанні нової мережі).
Мені здається більше інтриги буде при запуску мереж на основі технології LTE.


Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Залишити відповідь