Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286
Суд визнав роботу системи білінгу "Київстару" незаконною | KitGSM

Суд визнав роботу системи білінгу “Київстару” незаконною

Національна комісія з питань регулювання зв’язку та інформатизації виграла в столичному апеляційному окружному адміністративному суді справу за позовом компанії «Київстар».

Оператор намагався оскаржити розпорядження регулятора від 29 травня, яке зобов’язувало компанію усунути допущене порушення ліцензійних умов. Полягало воно в тому, що «Київстар», як було встановлено в ході позапланової перевірки, використовує для тарифікації послуг pre-paid білінгову систему Comverse, яка в Україні належним чином не сертифікована. Обладнання, яке працює в мережах загального користування, має в обов’язковому порядку пройти сертифікацію в центрах, схвалених Держспецзв’язку. «Київстар» ж надав на нього документ, отриманий у Державному сертифікованому центрі синтетичних миючих засобів та виробів електронної техніки. Він до цього списку не входить. До того ж обладнання Comverse було сертифіковано самим же постачальником як обчислювальна техніка, а не як система для надання телеком-послуг, що теж неприпустимо. Документ не містив витребуваних даних про використання програмного забезпечення в білінгової системи. НКРЗІ наказала «Київстару» усунути порушення до грудня цього року.

Директор з регуляторно-правового забезпечення компанії «Київстар» Андрій Осадчук вважає, що вимога регулятора – формальність. «Сертифікація білінгових систем була проведена спочатку в 2008 р. З тих пір законодавство змінилося. Комісія зобов’язувала нас провести процедуру за застарілим ДСТУ, який вже рік як не застосовується », – зазначив він. Голова галузевої асоціації Wireless Ukraine Олег Соболєв припускає, що постачальник міг спробувати прискорити процес сертифікації, тому пішов максимально коротким шляхом і підставив клієнта. «А для« Київстару »це тепер загрожує серйозними наслідками – фінансовими та іміджевими», – попереджає експерт.Comverse – один з найбільших в світі постачальників білінг-платформ – обслуговує холдинг VimpelCom, в який входить Beeline в Росії і «Київстар» в  Україні. Глава Держспецзв’язку Володимир Звєрєв каже, що Comverse до них поки не звертався, додавши, що якщо така заявка надійде, необхідний документ може бути оформлений українським НДІ у сфері зв’язку в Києві або НДІ по радіо і ТБ в Одесі протягом місяця. «Біллінг – це серйозний елемент, серце системи», – підкреслив Звєрєв важливість питання. Осадчук повідомив, що за новим сертифікатом «Київстар» вже звернувся.

У матеріалах справи сказано, що через відсутність необхідного сертифіката біллінг-системи НКРЗІ не змогла в ході травневої перевірки зробити висновки про можливість несанкціонованих втручань в мережу оператора. У рішенні також йдеться, що регулятор вирішив перевірити мережі «Київстару», отримавши наприкінці березня листи від Департаменту контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері інформаційної безпеки СБУ. У цьому листі повідомляється про можливі порушення законодавства при наданні послуг оператором. Зокрема, «Київстар» залучив до розробки програмного забезпечення білінгової системи для обслуговування абонентів передплаченого зв’язку компанію Comverse (Тель-Авів, Ізраїль), а до обслуговування контрактних абонентів – ЗАТ «Петер-Сервіс» (Санкт-Петербург, Росія). Зазначені компанії, виходячи з умов контракту, регулярно використовують віддалений доступ для оновлення програмного продукту. «Згідно з отриманими даними, ЗАТ« Петер-Сервіс »протягом 2014 використовувало наявні програмні ресурси для отримання персональних даних контрактних абонентів ПАТ« Київстар »та несанкціонованого зняття інформації з каналів зв’язку», – наводиться в рішенні суду фрагмент звернення СБУ.


Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Залишити відповідь