Київстар у 4-му кварталі 2015 року: мережа 3G, інвестиції, якість послуг
Звітний квартал став одним з найбільш успішних для Київстар за останні кілька років. Запуск мережі 3G, впровадження інновацій та нових комерційних пропозицій, зміцнення лояльності клієнтів допомогли компанії посилити лідерські позиції і досягти високої динаміки зростання фінансових показників.
«Ми зміцнили лідерські позиції на ринку, незважаючи на складну макроекономічну ситуацію в країні. У 2015 році Київстар у максимально короткий термін побудував мережу 3G національного масштабу на території, де проживає 35% населення України. Інвестиції у мережу і якість зв’язку були значно збільшені — в річному підсумку на 116%. Запуск нової тарифної лінійки, інноваційні пропозиції дозволили клієнтам використовувати більше голосових послуг і, перш за все, мобільного інтернету. Наші зусилля були відзначені зростанням довіри з боку клієнтів, найкращим на телеком-ринку показником лояльності (NPS), збільшенням ARPU і доходів. Київстар — зразок ефективного бізнесу і надійний партнер держави. За 2015 рік ми перерахували в бюджет України понад 6 млрд грн податків і відрахувань», — коментує фінансові результати кварталу Петро Чернишов, президент Київстар.
У 4 кв 2015 року загальний дохід компанії виріс на 12% у порівнянні з тим же періодом 2014 року і досяг 3,5 млрд грн. Дохід від послуг мобільного зв’язку склав 3,2 млрд грн завдяки реалізації нових комерційних активностей, зростанню споживання послуг (особливо мобільного інтернету), а також зростанню доходів від міжнародного інтерконекту. Доходи від послуг мобільної передачі даних зросли на 75% завдяки швидкому будівництву мережі і запуску 3G Київстар, активному поширенню смартфонів і спеціальним тарифним планам. ARPU мобільного зв’язку досяг 41,3 грн, що на 14% вище в порівнянні з тим же періодом 2014 року.
Огляд: Репитер KW20L-GSM від компанії “Lintratek”
Кількість абонентів мобільного зв’язку відносно 4 кв 2014 року зменшилась на 3%, до 25,4 млн, що обумовлено призупиненням бізнесу в деяких населених пунктах на Сході України. У той же час кількість користувачів мобільного інтернету зросла на 8%, до 12 млн осіб.
Доходи від послуг фіксованого зв’язку збільшилися до 257 млн грн, що на 14% більше, ніж у 4 кв 2014 року. Зростання доходів у цьому сегменті обумовлене популярністю послуги «Домашній Інтернет», яка принесла компанії 143 млн грн доходу, на 29% більше, ніж у 4 кв 2014 року. Кількість домогосподарств, які використовують цей сервіс, залишається стабільною, на рівні 810 тис. При цьому ARPU клієнтів зріс на 28%, до 59 грн.
Незважаючи на зниження ставок інтерконекту, здійснення істотних платежів за 3G-ліцензію, підвищення плати за оренду та електроенергію, а також інфляцію, EBITDA в 4 кв 2015 року збільшилася на 30%, до 1,7 млрд грн, а маржа EBITDА зросла на 6,8 процентних пунктів, до 49,1%, завдяки зростанню доходів.
Капітальні інвестиції за 4 кв 2015 року збільшилися на 57%, до 869 млн грн, і в основному були спрямовані на розвиток мережі 3G.
Ключові показники діяльності Київстар у 4-му кварталі і в цілому за 2015 рік у порівнянні з попередніми періодами:
Джерело: kyivstar.ua