Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286
Рейтинг операторів мобільного інтернету України за 1-й квартал 2015 | KitGSM

Рейтинг операторів мобільного інтернету України за 1-й квартал 2015

Консалтингова група Expert & Consulting опитала основних учасників ринку і підвела підсумки кварталу, сформувавши інтегральний рейтинг операторів мобільного Інтернету Україні

, повідомляє KitGSM. Враховуючи той факт, що в першому кварталі 2015 пройшов конкурс з продажу ліцензій 3G зв’язку та оператори вже почали запуск даної технології, операторів попросили озвучити свої прогнози на 2015, сконцентрувавшись на те, як нова послуга може переформатувати ринок мобільного інтернету України.

Інтегральний рейтинг

Згідно з оцінкою групи «E & C» інтегральний рейтинг * операторів мобільного доступу до мережі Інтернет за підсумками 1-го кварталу 2015 року, що грунтується на показниках абонентської бази, її динаміці і ARPU (середній дохід абонентів), виглядає наступним чином:

Відкрити таблицю

 Інтегральна позиція

 Позиція в категорії

  Оператор Сумарний бал % АбонентиДинаміка Середній дохід
 1 Київстар 71,2  1 1 6
 2МТС 51,0  2 2 4
 3 ТриМоб 19,3 6  3  3
 4Інтертелеком-6,7 4 5 2
 5 PeopleNet -7,2 5 5 2
 6 life:) -16,3 3 4 5

  • Рейтинг носить оціночний характер. E & C залишає за собою право перегляду показників даного рейтингу. Сумарний бал в інтегральному рейтингу є сумою рівновзважених балів операторів по всіх категоріях. Бал оператора в конкретній категорії – це відсоток значення показника оператора в даній категорії від максимального значення в цій же категорії, округлений до одного знака після коми. Позиція оператора в конкретній категорії – це порядковий номер бала в даній категорії, від найбільшого до найменшого. Джерелами визначення показників компаній є дані опитування операторів та / або оцінки групи E & C.
  1. Абонентська база – розглядається загальна (фізичні та юридичні особи) база активних (виходячи з внутрішньої системи обліку оператора) абонентів.
  2. Динаміка абонентської бази приріст періоду до періоду.
  3. ARPU розраховується blanded (юридичні та фізичні особи).

У інтегральний рейтинг включені провідні українські провайдери мобільного Інтернету за кількістю абонентів за підсумками 1-го кварталу 2015:

Відкрити таблицю

 № Оператор Абоненти 1Q 2015 (тис.)
  1 Київстар 11299,1
 2 МТС 5925,0
 3 ТриМоб 5200,0
  4 Інтертелеком 1045,9
 5 PeopleNet 890,9
  6 life:) 397,0

У процесі роботи над рейтингом його учасники надали наступні коментарі щодо розвитку ринку в розрізі наступних питань:
1.ІТОГИ і ПЛАНИ: плани з впровадження 3G, покриття, цінова, маркетингова політика.
2.ПРОГНОЗИ: як впровадженні 3G вплине на ARPU, прибутковості, прогнози за кількістю абонентів.
3.ДУМКА: чому не відразу LTE, окупність інвестицій, канібалізація Войса датою і т.д.

Петро Іванов, начальник відділу корпоративних комунікацій, Київстар.

ПЛАНИ: щодо впровадження 3G, покриття, цінова, маркетингова політика.

У першому кварталі 2015 «Київстар» взяв участь в 3G тендері і отримав ліцензію на використання потрібних радіочастот за номінальною ціною. Тепер компанія розвиває 3G мережу. вже підготовлені комутаційна і транспортні частини мережі. Тепер ведеться модернізація радіомережі за принципом SingleRAN – з можливістю підтримувати нові стандарти зв’язку в майбутньому.

На даний момент національний мобільний оператор «Київстар» покриває мережею GSM (2G) територію України, де проживає 99% населення України. Своєю мережею «Київстар» охоплює всі великі й малі міста та понад 28 тис. Сільських населених пунктів, усі основні національні й регіональні траси, більшість морських і річкових узбереж України.За даними Ericsson мережа «Київстар» за більшістю параметрів входить в 25% кращих світових мереж. Після отримання 3G ліцензії, згідно з її умовами, «Київстар» почне надання зв’язку 3G в одному з регіонів не пізніше 6 місяців, а розгорнути мережі у всіх обласних центрах – протягом 18 місяців. «Київстар» працює над тим, щоб 3G-мережу була такою ж високоякісною, як і 2G.

На даний момент «Київстар» у своїй мережі послугу 3G ще не надає. Абонентам доступна тільки послуга «Інтернет 3G» у роумінгу «Трімоб» / «Утел», який діє з 2008 року. Ця послуга надається за тарифами від 50 гривень на місяць. «Інтернет 3G» у роумінгу «Трімоб» обмежений невисокою реальною швидкістю (більш рання технологія HSDPA) і невеликим покриттям «Трімоб».

3G, який розвиває «Київстар», реалізований за самою останньою технологією HSPA +. Зараз компанія проводить технічне тестування 3G-мережі без комерційної експлуатації в Києві та 22 містах пригорода, Львові, Кам’янці-Подільському. Тут доступ в мережу 3G отримали 2% абонентів «Київстар». А в місті Бровари доступ в мережу відкритий усім абонентам «Київстар», пристрої яких підтримують стандарт 3G. Зв’язок 3G поки надається безкоштовно.

3G – це нова послуга і для неї, відповідно, будуть формуватися нові тарифи. Це будуть адекватні ринковій ситуації тарифи, доступні різним категоріям користувачів. Послуга буде доступною та зручною для підключення як існуючим, так і новим абонентам.

ПРОГНОЗИ: як впровадженні 3G вплине на ARPU, прибутковості, прогнози за кількістю абонентів.

Поки рано говорити про прогнози, потрібно спершу розгорнути 3G і ввести послугу в комерційну експлуатацію. Але тренд зростання споживання інтернету і кількості смартфонів у абонентів говорить про те, що послуга швидкісного мобільного інтернету буде популярною. Так, дохід від послуги мобільного інтернету за рік виріс на 16% (порівняно з 1 кварталом 2014) А кількість смартфонів за рік зросла на 46%: з 5047000 в 1 кварталі 2014 до 7392000 штук в 1 кварталі 2015 року відповідно.

ДУМКА: чому не відразу LTE, окупність інвестицій, каннібалізація Войса датою і т.д.

На даний момент «Київстар» готується до запуску 3G і інвестує в мережу. Після завершення цього етапу ми будемо готові до подальшого органічному розвитку мереж зв’язку.

Можна відзначити, що запуск 3G в Україні може стати набагато більш успішним, ніж це було в Європі на початку 2000-х: там були інвестовані величезні кошти, але послуга була вкрай недосконалою. Україна ж впроваджує 3G на готовому ринку – з достатньою кількістю пристроїв, зрілим обладнанням вендорів і широкою пропозицією сервісів (додатків, OTT, наприклад). Ринок і споживачі повинні пройти шлях адаптації – не менше 2-3 років.

Говорячи про перспективу 4G (LTE), важливо врахувати, що зараз користувачі не володіють достатньою кількістю 4G (LTE) пристроїв – в мережі Київстар таких всього близько 500 тисяч, у той час як 3G-пристроїв більше 8 мільйонів.

При цьому, мережа Київстар готова як до 3G, так і до LTE: це 70 комутаторів і більше 100 вузлів MGW (Mediagateway), які можуть працювати на стандартах зв’язку 3G і LTE. Повна готовність до нових технологій є і в транспортній мережі, яка забезпечує пакетну передачу даних. Зараз ми оновлюємо радіомережа за принципом Single RAN – вона зможе працювати у всіх стандартах: GSM, 3G, LTE.

Тарас Кучерявий, директор з маркетингу, Giraffe.

ДУМКА: чому не відразу LTE, окупність інвестицій, каннібалізація Войса датою і т.д.

Чому не відразу LTE – коротко і добре прокоментував глава НКРЗІ Олександр Животовський. Плюс, з ринкової точки зору, LTE не дасть відразу того повернення інвестицій, на який розраховують оператори: маленький% пристроїв, що підтримують цю технологію зараз у клієнтів на руках. А зниження купівельної здатності не дає можливості людям змінити поточний пристрій на нове, більш дороге, з підтримкою LTE.

Акулов Борис Миколайович, генеральний директор, Інтертелеком.

ПІДСУМКИ і ПЛАНИ: плани з впровадження 3G, покриття, цінова, маркетингова політика.

Як і раніше, компанія Інтертелеком буде продовжувати посилювати свої позиції в сегменті надання послуг за технологією 3G. По-перше, це робота з розширення території покриття, яке вже сьогодні охоплює більше 14 000 населених пунктів і дозволяє користуватися швидкісним 3G інтернетом понад 82% населення України. Ще одним фокусом є поліпшення лінійки тарифних пропозицій з щоденною тарифікацією, що дозволяють оплачувати послуги тільки при їх використанні, що дуже зручно для абонентів і дозволяє значно знизити витрати на послуги зв’язку. Ми працюємо над поліпшенням даної лінійки, доповненням її новими пропозиціями відповідно до потреб і мінливої моделлю використання інтернет трафіку нашими користувачами.

ПРОГНОЗИ: як впровадження 3G вплине на ARPU, прибутковість, прогнози за кількістю абонентів.

Запуск тендера на видачу ліцензій кілька разів відкладався, але, тим не менше, всі розуміли, що це був всього лише питання часу. Ми вважаємо, що розширення сегмента 3G стане хорошим стимулом для активного розвитку телеком-галузі в цілому і кожного гравця зокрема.

«Інтертелеком» як і раніше має перевагу в наданні 3G, і в першу чергу це – територія покриття. Ми залишаємося єдиним національним 3G оператором з покриттям у всіх обласних центрах і більш ніж 14 000 населених пунктах. Можна припустити, що в найближчій перспективі ситуація кардинально не зміниться. Відповідно, видача 3G ліцензійGSM-операторам не відіб’ється на абонентській базі і прибутковості компанії «Інтертелеком» до кінця 2015 року.

Звичайно, в сегменті мобільного використання інтернету конкуренція посилиться. Але ми бачимо в цьому і позитивний бік. Довгий час ми були єдиним оператором, що надає 3G – тепер же у абонентів з’явилася можливість порівнювати різні пропозиції. Це дозволить їм більш об’єктивно оцінювати доступні для використання сервіси.

Відносно тарифів – ми дотримуємося принципу рівноваги між бізнес-завданнями компанії і потребами абонентів. Враховуючи зниження фінансового благополуччя українських споживачів, ми зберігаємо доступний рівень цін. Тарифна лінійка «Інтертелеком» є найбільш збалансованою. Безлімітні тарифи та вартість послуг тому підтвердженням.

ДУМКА: чому не відразу LTE, окупність інвестицій, каннібалізація Войса датою і т.д.

В Україні говорити про LTE поки рано. У абонентів ще не сформувався повноцінний досвід у використанні мобільного інтернету на високих швидкостях. І тим більше у користувачів не склалося адекватне розуміння того, якою має бути вартість послуг мобільної передачі даних нового покоління. На сьогоднішній день проникнення смартфонів серед абонентів мобільних операторів становить близько 30%. Тобто, принаймні кожен третій українець не використовує мобільний інтернет. Очевидно, що в такій ситуації рано говорити про введення мобільного інтернету на більш високих швидкостях, тому запуск 3G є логічним етапом у розвитку мобільного ШСД.

Що стосується «канібалізації Войса датою» – безумовно, це неминучий процес, і 3G буде цьому сприяти. Однак для цього потрібен час. Мобільний інтернет сьогодні ще не сприймається користувачами як базова потреба нарівні з голосовими послугами. Соціальні мережі, різні мобільні сервіси та онлайн-додатки недостатньо поширені. Традиційне голосове спілкування і раніше залишається основним засобом комунікації для більшості користувачів.

Оксана Рудюк, керівник PR-Департаменту, LIFE :)

ПІДСУМКИ і ПЛАНИ: плани з впровадження 3G, покриття, цінова, маркетингова політика.

3G – довгоочікувана технологія для українських споживачів. Сьогодні в ряді обласних центрів і великих міст України ми пропонуємо майданчики для тестування 3G +, яке дозволяє досягати швидкості передачі даних – 63,3 Мб / с, а також вже запустили цю технологію в кількох містах на комерційній основі. В цілому, згідно ліцензійним вимогам за 18 місяців ми повинні покрити обласні центри, але ми не будемо чекати закінчення цього терміну – плануємо зробити це раніше. Для оптимістичних прогнозів у life :) є всі підстави: у нас наймолодша мережу, тому робіт з її підготовки до 3G потрібно менше, ніж іншим компаніям; ми вже провели всі необхідні підготовчі заходи, модернізацію на певних ділянках; виграли найбільш привабливі для інвестування частоти з нашої точки зору; першими оплатили ліцензію, а також домовилися зі спеціальними користувачами і зробили перший внесок за конверсію частот, активно працюємо над отриманням дозвільних документів по всій Україні.

Більш того, в нашій мережі дуже високий відсоток проникнення смартфонів (36%), а також пристроїв, що підтримують 3G (40%). Це навіть більше, ніж у деяких країнах, де працює технологія. Аналогічна ситуація із зростанням споживання мобільного інтернету. Так що абоненти також готові до появи нової послуги, і life :) докладає максимальних зусиль, щоб скоротити час їх очікування.

Щодо цінової політики хотілося б відзначити, що ми прекрасно розуміємо, що для позитивного впливу на українську економіку 3G-послуга повинна бути доступною для якомога більшої кількості потенційних користувачів. Це повною мірою відповідає нашому бізнес-планом: ми зацікавлені в тому, щоб число людей, що використовують наш 3G, постійно зростала. Тому ми збираємося запропонувати і вже пропонуємо різноманітність 3G-тарифів і будемо надавати краще на ринку співвідношення «ціна-якість».

ПРОГНОЗИ: як впровадження 3G вплине на ARPU, прибутковість, прогнози за кількістю абонентів.

Не хочеться робити якісь фінансові прогнози, адже вони залежать не тільки від дій оператора, а й від низки зовнішніх чинників. Так що прогнозувати має сенс лише в рамках певного сценарію. Зате вже в квітні, коли комерційної пропозиції по 3G озвучено на ринку ще не було, у нас вже було понад півмільйона абонентів, які заявили про своє бажання підключити 3G від life :).

ДУМКА: чому не відразу LTE, окупність інвестицій, каннібалізація Войса датою і т.д.

C нашої точки зору говорити про запуск LTE ще дуже рано. Подальший розвиток технологій залежить від безлічі факторів. Зокрема, 4G вимагає наявність пристроїв, які підтримують даний стандарт. На даний момент в Україні таких пристроїв небагато. Відповідно, невелике на даному етапі кількість терміналів не зможе забезпечити попит на цей стандарт зв’язку. Наступним моментом є питання природного ресурсу. Кількість частот, як відомо, обмежена. До того ж на українському мобільному ринку вони розподілені нерівномірно. Тому для ефективного запуску 4G повинна бути проведена серйозна робота по справедливому і рівному перерозподілу частот між операторами. Таким чином, максимальна кількість абонентів зможе отримати доступ до інновації. Поки ж вся увага зосереджена на запуску 3G, і life :) вірить, що такий великий крок України у бік нових технологій в особі «третього покоління зв’язку» – це вірний знак того, що надалі інновації будуть досягати нашого ринку все швидше і швидше.


Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to CMFAQ_Base::title_or_content_like_posts_where() expected to be a reference, value given in /home/kitgsm/kitgsm.com.ua/www/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286